Een natuurlijke bescherming
op school


Telkens onze zoon thuiskwam van school was hij zichzelf niet. Het leek alsof hij van alle kindjes een beetje was. Alles pikte hij op. Samen zochten we naar een oplossing die het hem makkelijker zou maken om bij zichzelf te blijven. Zo bliezen we iedere ochtend in gedachten een bel rond hem. Hij mag dan zelf kiezen welke kleur hij vindt dat hij nodig heeft. Zo wordt hij beschermd tegen energieën die niet van hem zijn. Daarnaast vroegen we hem om zich een zonnetje onder zijn voeten voor te stellen dat helemaal in en rondom hem zou schijnen. Dat zonnetje zorgt ervoor dat hij contact houdt met zichzelf. Het werkt prima voor Helder en het lukt onze stoere, zachte bink steeds makkelijker om vanuit zichzelf op een natuurlijke manier vriendschappen met andere kinderen aan te gaan zonder zichzelf te verliezen. Hij is een heel gevoelige jongen die extreem gedrag kan vertonen als hij niet begrepen wordt. Maar vandaag de dag is hij zeker niet de enige gevoelige ziel.

En zo kwam ik op het idee om T-shirts met draken te gaan ontwerpen, eentje voor jongens en eentje voor meisjes. Mijn man en ik hebben intussen ervaren dat de kracht van intentie enorm is. Griet Carens (CHANGE-illustratrice nvdr) tekende prachtige draakjes die we op het hart van de shirts lieten drukken. Als Helder om één of andere reden zijn eigen energie niet kan houden, zijn zijn woorden: ‘Ik heb mijn grote hart weggegeven.’ Het draakje beschermt dat ‘grote hart’ van de kinderen en het drakenvuur houdt die energie die niet van het kind is op een zachte manier op afstand.

Inmiddels zijn de t-shirts verkrijgbaar via www.drakenhart.com. Het enige wat je als ouder/begeleider dient te doen, is je openstellen en je kind bijgevoegde werkwijze uitleggen in woorden die aansluiten bij zijn of haar leefwereld. Probeer het eens. Misschien ben je wel verwonderd over wat het je kind brengt.

Een gedeelte van de opbrengst gaat naar de oprichting van een virtuele school voor de kinderen van nu. Kinderen ontwikkelen tegenwoordig allerhande ‘etiketjes’ zoals ADHD, autisme, PDDNOS, dyslexie, dyscalculie... omdat ze op een dieper niveau niet begrepen worden. Of met andere woorden, hun gaven worden niet gezien. Het huidige onderwijs, en in veel gevallen ook hun opvoeding, is niet aangepast aan hun noden, hoewel de meeste ouders en ook leerkrachten, absoluut hun best doen. Ze willen begrepen worden met het hart en niet met het hoofd. Dit project raakt zodanig mijn hart dat ik niet anders kan dan op verschillende fronten hieraan mijn medewerking verlenen. Via de shirts een financiële duit in het zakje doen, is één bijdrage. Help jij ons ook en daarmee de kinderen van vandaag? Want ze hebben zoveel moois te brengen!

© webwerk jocelis.be